onsdag 1 mars 2017

Min vistelse på sjukhuset

fick besök som hade med sig en plast korg med frukt så den hade jag använding av, den fylldes på med mer frukt under veckan

Då jag inte kunde vara med på Varannan Onsdag på Hotellet med stickgänget så ordnade jag en egen. En av sköterskorna tog fram en vinglas åt mig, så jag kunde hälla upp min  päron dryck 
Det blev dropp i 5 dgr, 2-3 flaskor om dagen. för att stärka min immunförsvar 

Det är ett måste med en sjukhus selfie. det funkade.. bara att hålla sig närheten av droppvagnen.

Magda var snäll och åkte hem och hämtade min övernattningsväska och köpte med sig mat, för det fanns ingen kvällsmat åt mig när jag kom på avdelningen.

När jag var på akuten så kom Magda med kaffe och smörgåsar och banan. det smakade så gott.

Bra om man dricker vatten också... 

På kvällarna serverades kaffe , smörgås och smoothie s några favoriter blev det allt

Dropp vagnen var min vän i 5 dgr av 7 dgr. 

Konst på väggarna  i korridoren

konst på väggarna i korridoren - akuten 

när orken fanns så blev det lite stickat i dagrummet. Kunde inte sticka på rummet då en av ´gubbarna var allergisk mot garn o tyger. mm.. 

Fick besök som hade med sig en sticktidning godis påse och en flaska loka. 



och jag fick fin choklad , så mumsigt gott .

något att läsa.. 

ser genom ett glas Loka 




När jag var ner på röntgen då huvudet skulle kollas så fick jag med mig en påse med öron proppar,
var ju bra att ha då mina rumskompisar SNARKADE .

Mera konst som fanns på avd/korridoren 

fick besök som hade med sig SEMLOR 




är det lördag så får man festa till 

vad ser du i kaffet.. jo en badanka 

fick post där hemma, sönerna tog med sig när dom kom upp,, trisslott och ett vykort. Tack 

2 kommentarer:

  1. De var bara nästan nyttigheter som du serverades ����
    Och lite gött fick du också, en Semla ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var trevligt med besök, mycket go saker :D

      Radera